ОЛЕКСАНДР ГАРМАШ: УПОР НА РЕМОНТ І МОДЕРНІЗАЦІЮ ФЛОТУ

Ремонт, реновація, відновлення і модернізація флоту – питання для пароплавства настільки актуальне, наскільки і витратне. Адже, як відомо, вік більшості суден більш ніж солідний. А це означає, що потрібні суттєві фінансові вливання для підтримання їх нормального технічного стану та безпечної експлуатації.

У 2016 році, вперше за кілька останніх років, на ремонт самохідного флоту було витрачено понад 73 млн. грн. На трьох основних базах, а це Кілійський суднобудівно-судноремонтний завод, ГВСП «Ізмаїльська БТОФ» і ПрАТ «Дунайсудносервіс» – за минулий рік здійснено 18 заводських ремонтів, 10 – докових, 1 – аварійний та 120 – міжрейсових ремонтів.

Введення додаткової тяги і тоннажу поряд з іншими організаційними та маркетинговими заходами дозволо в серпні 2016 року досягти рекордного обсягу вантажоперевезень – більше 280 тис. тонн.

Цього року, – зазначає заступник голови Правління ПрАТ «УДП» з технічних питань Олександр Сергійович Гармаш, – на ремонт усіх видів флоту (з урахуванням витрат на ЗЗЧ, фарбу, Регістр) заплановано виділити коштів не менше, ніж у 2016-му. Передбачається здійснити заводський і доковий ремонти 32-х одиниць флоту, з них річкових самохідних – 17 одиниць, річкових несамохідних – 11 та 4 одиниці СДФ.

Для здійснення ремонту несамохідного флоту необхідно виконати заводський ремонт з докування на 19 одиницях балансового флоту, в тому числі на 14 секціях типу SL, SLG і на 5 секціях типу С-401. Також 60 одиниць несамохідного флоту підлягають міжрейсовому ремонту на ІБТОФ.

Основна частина заводських ремонтів буде проведена на КСБСРЗ, також передбачається розміщення замовлень на іноземних базах у Болгарії, Румунії та Угорщині.

Як відомо, минулого року, згідно з програмою оновлення флоту, пароплавство розпочало будівництво барж-секцій типу SLG з ліхтерів-донорів шляхом стикування на КСБСРЗ. На поточний момент стикування корпусу в стадії завершення, ведуться роботи з виготовлення люкових кришок. У 2017 році буде побудована ще одна баржа-секція даного типу.

Крім того, фінансовим планом на цей рік заплановано проведення модернізації на одному-двох суднах типу «Рига-Иваново» шляхом заміни дизель-генераторів на сучасні.

Також ТОВ «Морське інженерне бюро» (м. Одеса) розроблено технічний проект модернізації суден типу «Валентин Соловьев» із заміни головних і допоміжних двигунів. На цих суднах хороший стан корпусу, але енергетичні установки повністю відпрацювали свій ресурс і вимагають величезних вкладень на закупівлю ЗЗЧ і відновлювальних ремонтів. При цьому слід зауважити, що сьогодні вартість запчастин можна порівняти з вартістю нових двигунів, які за своїм ресурсом можуть працювати без заміни деталей 12-15 років. У той же час європейська практика модернізації суден показала доцільність заміни суднових енергетичних установок в існуючих корпусах.

Цього року продовжуватиметься й програма введення в експлуатацію з тривалого відстою флоту. На даний час здійснюється заводський ремонт з пред'явленням на клас Регістру теплохода «Звездный».

Звичайно, виконання запланованого безпосередньо залежить від результативної роботи підприємства. Дунай сьогодні, на жаль, стоїть, скутий льодом, навігація зупинена на всьому протязі ріки. Але ж для пароплавства ця проблема не є новою. І технічна служба не втрачає оптимізму, що завдання, поставлені перед нею, будуть вирішені.

Завдання і плани технічної служби на 2017 рік:

скорочення термінів ремонту флоту;

підвищення якості ремонтів;

збільшення експлуатаційного періоду;

розширення баз ремонту флоту;

своєчасна реновація та ремонт діючого флоту;

відновлення, модернізація та оновлення.