ПрАТ «УДП» - ЛАНКА ТРАНСПОРТНОГО КОРИДОРУ РЕЙН-ДУНАЙ


27-29 вересня в Одесі відбувся Міжнародний Чорноморський транспортний форум 2017, який об'єднав в собі 20-ту міжнародну виставку з транспорту і логістики «ТрансУкраїна 2017», міжнародну спеціалізовану виставку «ТрансРейлУкраъна 2017», 20-ту міжнародну конференцію «Транспортна система України в системі трансконтинентальних транспортних маршрутів», а також 14-ту міжнародну виставку із судноплавства, суднобудування та розвитку портів «Одеса 2017».

Координаторами виставок і конференції виступили Міністерство інфраструктури України та Асоціація портів Чорного і Азовського морів (BASPA).

У Форумі взяли участь представники Європейського банку реконструкції та розвитку, а також посольств, державних і приватних транспортних компаній Молдови, Грузії, Румунії, Ірану, Афганістану та інших країн, що само по собі, по-перше, є показником інвестиційної привабливості транспортної та портової інфраструктури, а по-друге, відкриває додаткові можливості для налагодження співпраці.

Українське Дунайське пароплавство на міжнародній конференції «Транспортна система України в системі трансконтинентальних транспортних маршрутів» представляли начальник комерційно-фрахтового відділу М.Г. Азоян і директор Кілійського СБСРЗ О.С. Пучков. Маргарита Григорівна взяла участь в роботі секції з питань інтеграції внутрішніх водних шляхів України в регіональну TEN-T мережу Євросоюзу, де виступила з доповіддю «ПрАТ «УДП» як інтегрована частина коридору Рейн-Дунай транспортної мережі TEN-T ЄС», а Олег Святославович брав участь у «круглому столі» «Відродження суднобудування України - найважливіша складова у становленні України як морської держави».

- Коридор Рейн-Дунай повинен з'єднати за допомогою головної водної артерії Європи, а також автомобільних доріг і залізниці, що проходять уздовж неї, п'ять держав Євросоюзу: Німеччину (південну частину), Австрію, Словаччину, Угорщину, Болгарію і Румунію, - пояснює Маргарита Азоян. - Коридор закінчується в районі порту Тулча.

Для України потенційно важливо бути державою, включеною до транс'європейської транспортної мережі. 21 червня 2016 року в Роттердамі міністрами країн Східного партнерства, країн-членів ЄС та Європейською комісією було прийнято рішення про поширення Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T мережа) на сусідні з ЄС країни, в тому числі на Україну. Тепер інтеграція внутрішніх водних шляхів в загальну логістичну мережу, в тому числі ділянок ріки Дунай, в мережу ЄС TEN-T є одним з пріоритетних напрямків Національної транспортної системи України на період до 2030 року.

Презентація ПрАТ «УДП» на такому масштабному і значному для морської галузі України заході переслідувала одну мету - показати, що наша судноплавна компанія фактично є однією з ланок транспортного коридору Рейн - Дунай, оскільки вже більше 70 років здійснює свою діяльність на дунайському ринку, має заслужену репутацію, надійну багаторічну клієнтуру і налагоджену систему забезпечення роботи свого флоту в придунайських країнах.

Зазначу, що УДП входить до трійки найбільших дунайських судновласників. У 2016 році річковим транспортним флотом пароплавства було перевезено близько 2,5 млн. Тонн вантажів.

Стратегічна мета пароплавства - збереження та розширення своєї діяльності на Дунаї. Шляхи до досягнення ми бачимо, по-перше, в підвищенні конкурентоспроможності, якості сервісу, реновації та ремонту флоту; по-друге, провели величезну роботу із залучення зовнішніх інвестицій; третє - ми все-таки сподіваємося повернути втрачений вантажопотік окатишів Ізмаїл - Лінц, тобто отримати гарантовані квоти участі УДП; і четверте пріоритетний напрямок - це, безумовно, пошук і залучення на свій флот нових вантажопотоків.

Своїм виступом на конференції я хотіла донести головний посил - в умовах колосальної конкуренції між судновласниками на Дунаї потенціал Українського Дунайського пароплавства залишається дуже високим.

УДП - одне з підприємств України, що є постійним джерелом надходження валюти в країну. Підприємство, спільно з портами Ізмаїл і Рені, судноремонтними заводами Кілії, Ізмаїла, є регіоноутворюючими Українського Придунав'я. Благополуччя нашої судноплавної компанії забезпечує добробут населення, що проживає на півдні Одеської області, що в наш нестабільний час є найважливішим фактором.

У зв'язку з цим, включення України до транс'європейського транспортного коридору Рейн-Дунай мережі TEN-T в повному обсязі, розширення коридору з включенням української ділянки ріки Дунай (портів Рені, Ізмаїл, Усть-Дунайськ, гирла Бистре), що неминуче призведе до розвитку інфраструктури, є одним з найбільш першочергових завдань, які можуть стояти перед урядом України.