Д.А. Барінов: «Для оптимізму є підстави»

2015 рік для Українського Дунайського пароплавства видався нелегким. Дунай – зона ризикованого судноплавства. Ріка постійно підносить «сюрпризи». З якими труднощами довелося зіткнутися в році, що минає, і які завдання на рік майбутній? Слово – голові Правління ПрАТ «УДП» Дмитру Анатолійовичу Барінову.

Насамперед, хочу зазначити, що з початку 2015 року пароплавством був узятий відмінний темп. Активно перевозилися вантажі, повним ходом йшла підготовка до пасажирської навігації, ремонтувалися і вводилися в експлуатацію судна. Все це дозволяло з оптимізмом прогнозувати подальшу діяльність компанії на рік. Але ряд об'єктивних чинників негативно вплинув на ці прогнози. Головний з таких факторів – небувало складні гідронавігаційні умови на Дунаї, які тривають вже більше півроку; це і несподіване банкрутство фрахтувальника круїзних суден УДП німецької компанії «Ніко-Турс»; це і безперервний тиск різних контрольних органів і значні суми нарахованих пароплавству (найчастіше неправомірно) штрафних санкцій. Усе це дозволяє оцінити 2015 рік як дуже важкий.

Однак, незважаючи на все це, завдяки спільним зусиллям колективу вплив цих факторів вдалося максимально нівелювати і за підсумками 2015 р. виконати практично всі завдання, встановлені фінансовим планом року.

Так, активна робота в першій половині року дозволила перевезти (з урахуванням флоту, який знаходиться в оперуванні) вантажів більше, ніж в 2014 році. В цілому по 2015 року обсяг вантажоперевезень очікується на рівні 2,6 млн. тонн, план перевиконаний на 6,7%, що дозволило отримати 421,4 млн. грн. доходів.

За підсумками 2015 року пароплавство очікує отримання прибутку у розмірі 23 млн. грн. Це на 14,6 млн. грн. більше, ніж у 2014-му. До бюджетів усіх рівнів перераховано 21,8 млн. грн., до Пенсійного фонду 32,5 млн. грн.

Одним із головних завдань року, що минає, став пошук фрахтувальників для круїзних суден на 2016 рік. Сьогодні є реальні перспективи відфрахтування всіх чотирьох теплоходів. По т/х «Молдавія» заплановано в березні три рейси для китайської компанії, у травні-жовтні - робота з німецькою фірмою «Бікстра Туристік». Ця ж фірма планує відфрахтування теплохода «Україна» на травень-липень, а при високому попиті – до жовтня. Можливим варіантом роботи теплохода «Дніпро» є його передача під готель в Угорщині, однак для цього необхідно репрапорування судна під прапор однієї з країн Євросоюзу. Відносно т/х «Волга» розглядається можливість повної реновації пасажирської зони судна. Це необхідна умова для укладання з 2017 року довгострокового 5-річного контракту з австрійською компанією «Рад Райзен».

Значною перемогою цього року можна назвати успішні переговори з австрійським банком БАВАГ стосовно права власності на 60 барж мальтійських компаній, внаслідок чого була реструктурована та зменшена довгострокова заборгованість банку з 7,2 млн. дол. до 1,5 млн. дол., після чого ці баржі перейдуть у нашу власність.

У 2015 році одним із пріоритетних завдань було виділення необхідних коштів на приведення в належний технічний стан флоту пароплавства. На ремонт суден та закупівлю змінно-запасних частин за рік виділено 70,7 млн. грн., що дозволило, крім поточного міжрейсового ремонту, здійснити доковий ремонт 15 одиниць річкового самохідного флоту (у 2014 році - 5 одиниць). Крім того, відремонтовано та введено в експлуатацію після тривалого відстою чотири одиниці річкового самохідного флоту. Це дозволило, незважаючи на несприятливі гідронавігаційні умови, збільшити обсяг перевезення вантажів у порівнянні з минулим роком на 60 тис. тонн.

Триває робота з розробки проектної документації будівництва барж типу SLG та модернізації із заміною силової установки річкових буксирів; проводиться ремонт сліпа на Кілійському СБСРЗ з подальшим підйомом для дефектації ліхтарів-донорів на будівництво вищеназваних барж.

Також в 2015 році з метою впровадження енергозберігаючих технологій була проведена заміна газового котла котельні пароплавства. Споживання газу має зменшитися в п'ять разів.

Для підвищення прозорості та відкритості діяльності компанії в нинішньому році був розроблений новий сайт пароплавства, закупівлі проводяться на електронному майданчику «Рrozorro», робляться кроки щодо вільного доступу до річних планів закупівель, фінансових планів, іншої публічної інформації.

Не залишилися без уваги і соціальні питання. У 2015 році в квітні-травні була підвищена заробітна плата в середньому на 40% для плавскладу і на 11,5% для працівників берегових підрозділів, прийнятй новий Колективний договір. Середньомісячна заробітна плата 1 штатного працівника УДП за 2015 рік зросла і склала 3 247 грн.

Незважаючи на всі труднощі, була вишукана можливість нарахувати та виплатити в січні вислугу років за II-IV квартали і премію за II квартал 2015 року.

У цілому, звичайно, 2015-й очікувався більш благополучним. Проте, труднощі змушують шукати нестандартні шляхи вирішення тих завдань, які ставить перед нами життя. У нас є підстави для оптимізму.