ФЛОТ ПрАТ «УДП» ПОПОВНИВСЯ ШІСТДЕСЯТЬМА СУДНАМИ

13 грудня завершилася багаторічна епопея з переведення барж типу «Європа-IІБ» у власність групи компаній Українського Дунайського пароплавства.

27 років тому, в далекому 1989 році «Совкомфлот» уклав контракт з австрійським банком BAWAG leasing GmbH на будівництво барж-секцій типу «Європа-IIБ». При розпаді СРСР Українське Дунайське пароплавство стало правонаступником зобов'язань «Совкомфлота».

Згідно з договором був внесений аванс у розмірі 15% від вартості барж, решту суми з відсотками пароплавство повинно було погашати за графіком. Однак за більше ніж 25-річний період графік часто зривався, потім платежі зовсім припинилися у зв'язку з фінансовими проблемами підприємства через ембарго ООН проти Югославії, військові дії в цій державі та руйнування мостів на Дунаї.

Станом на грудень 2014 року залишок самого боргу за будівництво барж склав більше 7 млн. євро та близько 2 млн. євро – за відсотками. У результаті тривалих переговорів Українському Дунайському пароплавству в 2015 році вдалося досягти домовленості з BAWAG leasing GmbH та Австрійським контрольним банком (Österreichische Kontrollbank AG, OeKB), що виступив гарантом уряду Австрії, про зниження заборгованості на 90% – до 1,5 млн. євро, за умови її погашення за погодженим графіком до 30 листопада 2016 року.

24 листопада поточного року борг повністю погашений, і вже 13 грудня у Відні була нотаріально оформлена передача 60 барж у власність групи компаній Українського Дунайського пароплавства.

Погашення давнього кредиту відкриває для ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» можливості нових експортних ліній при підтримці Австрії. Голова Правління ПрАТ «УДП» Дмитро Барінов зауважив: «Доказ надійності Українського Дунайського пароплавства є знаковим у співробітництві з банками Австрії, і ми щасливі, що закриттям 27-річного кредиту нам вдалося продовжити шлях для майбутнього експортного фінансування між нашими країнами».

Нам вдалося отримати коментар провідного банкіра Österreichische Kontrollbank AG доктора Гаспарі: «Після ряду повторних погоджень у минулому та спроб перегляду термінів виплат з декількома колишніми керівниками пароплавства Дмитро Барінов та команда спромоглися нам довести, що ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» виявляє мудрість і політичну прозорливість, тим самим заслуговує на подяку за цілеспрямованість у вирішенні колишніх незакритих питань та у відкритті нових міждержавних можливостей». Адвокат ПрАТ «УДП» доктор Чонков розкрив своє бачення ситуації таким чином: «Мене вкрай нечасто вдається вразити дуже великим рівнем дипломатичності, але цього разу банк OeKB та ПрАТ «УДП» показали мені, що Схід і Захід спираються на один і той же фундамент, та досягнуті результати заслуговують бути зафіксованими в історії».

Довідка. Баржі-секції типу «Європа-IIБ» УДП-1601-1630, УДП 1900-1930 побудовані на судноверфі в Лінці (Австрія) і призначені для перевезення генеральних і навалочних вантажів. Довжина барж 76,5 м, ширина – 11 м, осадка – 2,7 м, вантажопідйомність – 1 717 тонн.