КУРС ОБРАНО ПРАВИЛЬНИЙ

Теплохід «Механік Ян» готується до виходу в черговий рейс після нетривалого ремонту на ІБТОФ.

Ремонтні роботи незначні, – зауважує капітан Андрій Дмитрович Караняга, який п'ятий рік очолює екіпаж самохідки, – до кінця поточного тижня будемо готові до нового завдання.

Як зазначив А.Д. Караняга, попередній рейс тривав з 6 травня по 8 червня і пройшов легко та швидко:

Ходили на Смедерево, віз взяли важкий – більше 9 тисяч тонн окатишів і залізорудного концентрату. У навігаційному плані нам пощастило: рівні води були хороші, навіть високі, тому вантажили на 2,5 метри.

У Смедерево вивантажилися за ніч, наступного дня в обід вже із замитими секціями пішли на порт Бачка-Паланка, там взяли тисячу тонн кукурудзи, потім спустилися в Нові-Сад, довантажили три секції зерном і пішли до Констанци.

Працювали практично в режимі нон-стоп, весь час в русі. Екіпаж діяв чітко, дружно, як одна команда, хоча навантаження на кожного велике. На самохідних суднах, як відомо, ненормований графік, треба і замивати, і вантажити, а в екіпажі всього 8 осіб.

У нас чудовий механік – Ігор Якович Матвєєв, він фахівець з самохідки, будь-яку несправність виявить і виправить за лічені години. Відповідально ставляться до справи другий механік Іван Петрович Бойнегрі, боцман В'ячеслав Іванович Бараненко, встигає справлятися і на камбузі, і на палубі кухар-матрос Сергій Павлович Андрєєв.

Старшим помічником капітана на судні працює В'ячеслав Дмитрович Караняга – брат капітана. «Це той випадок, коли родинність тільки на благо справи, – каже майстер. – Разом ми працюємо вже чотири роки, можу покластися на нього, він – моя опора».

Робота на річці важка, але вона є, – продовжує Андрій Дмитрович. – У пароплавстві постійно шукають завантаження. Володимир Володимирович Запорожан зі своєю командою постійно працює в цьому напрямку. Його добре знають на Дунаї, а слову – довіряють.

Флот схвально сприйняв намічену програму модернізації річкових буксирів. Нові двигуни – це зовсім інша справа: потужність, швидкість більше, керованість легше.

Ще хочу зазначити, що сьогодні набагато краще вирішуються питання постачання і в плані забезпечення запчастинами, і новими тросами, фарбою, спецодягом, причому якісною, і спецвзуттям зимовим і літнім, і по господарській частині. У будь-якому порту, будь то Угорщина, Сербія, Румунія чи Болгарія, заявки виконуються оперативно, все, що замовляємо, привозять. Помітно, що флот і берегові служби працюють злагоджено, в одній зв'язці – екіпажі теплоходів, служба експлуатації, техслужб, відділ постачання, главагентства пароплавства.

Вважаю, висловлю загальну думку флоту: нинішнє керівництво пароплавства обрало правильний курс і робить все, щоб компанія розвивалася, оновлювався флот. Хочеться, щоб більш інтенсивно вирішувалося питання омолодження кадрів, особливо гостро флот відчуває нестачу судноводіїв та електромеханіків. Хоча, треба зауважити, що останнім часом багато помічників капітанів проходять обкатку і вже працюють в якості капітанів.

Хочу від себе особисто і екіпажу теплохода «Механік Ян» привітати працівників берега і флоту з нашим спільним професійним святом і побажати всім нам продуктивної праці, не здаватися і рухатися тільки вперед!

НА ФОТО: екіпаж теплохода «Механік Ян» (зліва направо): капітан Караняга Андрій Дмитрович, старший механік Матвєєв Ігор Якович, перший помічник механіка Бойнегрі Іван Петрович, перший помічник механіка з електрообладнання Лебідь Василь Васильович, боцман-старший моторист Бараненко В'ячеслав Іванович.