НА ДУНАЇ ЛЬОДОВА КАМПАНІЯ

10 січня з 00.00 години на українській ділянці ріки Дунай оголошено льодову кампанію в зв'язку з погіршенням гідрометеорологічних умов і значним похолоданням.

На проведеній у той же день робочій нараді за участю голови Правління ПрАТ «УДП» Д.А. Барінова, директора ДП «ІЗМ МТП» А.Ю. Єрохіна, начальника Ізмаїльської філії ДП «АМПУ» О.В. Істоміна і регіонального льодового координатора української ділянки ріки Дунай, капітана порту Ізмаїл А.Ю. Колесникова було розглянуто питання про координацію дій усіх служб і відділів у період льодової кампанії.

Коментуючи ситуацію, Анатолій Юхимович Колесников зазначив: «Усі суб'єкти морегосподарського комплексу Дунайського регіону готові до проведення цього складного періоду відповідно до раніше розроблених організаційно-технічних заходів. Льодові штаби служби капітана порту Ізмаїл, ПрАТ «УДП», філій ДП «АМПУ» портів Усть-Дунайськ і Рені працюють згідно з розробленими планами.

Станом на 11 січня у зв'язку з льодоставом рух суден призупинений на українській ділянці ріки, а також на Середньому Дунаї.

Товщина льоду становить від 2 до 5 сантиметрів.

На жаль, в Дунайському регіоні відсутні річковий криголам і буксири льодового класу, що значно ускладнює роботу з проведення суден та здійснення льодової розвідки. Проте адміністрації портів і служби капітанів портів впевнені, що льодову кампанію проведуть, як і у минулі роки, безаварійно».

Заступник голови Правління ПрАТ «УДП» з безпеки судноплавства Ю.К. Міцкевич:

Ситуація склалася серйозна, практично на всьому Дунаї льодохід, а вище шлюзів «Джердап-1,2» вже льодостав, у вузьких місцях утворилися перемички. В акваторії Ізмаїльського порту знаходяться близько 100 одиниць флоту, який розставлено за штатними місцями для зимового відстою. На даний час у роботі залишилися ще 6 одиниць. Для забезпечення льодових стоянок задіяні буксири «Львов», «София» і «Кузьма Галкин». Є труднощі щодо стоянки на болгарській ділянці, внаслідок різдвяного шторму – у Констанці, де проводиться робота з мінімізації втрат.

Працюємо над тим, щоб забезпечити флот на перші півмісяця продуктами харчування, бутильованою водою. Паливом судна забезпечені. Належить вирішувати багато завдань із забезпечення безпечних стоянок флоту УДП, обколки льоду, прибирання снігу з несамохідних одиниць, перевірки стану суден. На період льодоходу в повному складі зберігаються вахти для забезпечення безпеки флоту.

Заступник голови Правління з експлуатації флоту В.В. Запорожан:

Дунай «зупинився» майже на всьому своєму протязі, крім австрійської ділянки. Відповідними органами влади придунайських країн, в зв'язку з льодовою ситуацією, заборонено рух від 1972 км (Австрія) до гирла, вище верхньої точки заборони. Інша проблема – немає води, і в зв'язку з цим весь флот УДП, що знаходиться в рейсах (на сьогодні це 31 караван), зупинений, зосереджений в місцях сховищ/поблизу портів, вантажні операції припинені.

Багато суден знаходяться в районі Силістри, Русе, також Свищова, Смедерево, Велико-Градіштє. Є ймовірність, що на болгарській ділянці підхід до портів буде або взагалі неможливий, або вкрай утруднений і пов'язаний з великими ризиками. При цьому настане момент, коли на суднах почнуть закінчуватися продукти. Ми розглядаємо всі варіанти забезпечення суден у такій ситуації, аж до залучення болгарських фахівців із відомства з надзвичайних ситуацій з їх технічними засобами тощо.

На всі судна передані радіограми з вказівкою повідомляти про запаси, призначено старших на стоянках. Судна, що не мають завдань, будуть виведені з експлуатації, решта – при необхідності.

Основне завдання на даний час спільне – забезпечення безпечного зимування флоту, життєдіяльності екіпажів, збереження вантажу, готовність відновити рух і вантажні операції після нормалізації навігаційної обстановки.

Як зазначив голова Правління ПрАТ «УДП» Д.А. Барінов, в умовах, що склалися, не передбачається надходжень фрахту, що має спричинити визначення пріоритету витрати коштів. Це зарплати, податки, комунальні платежі, закупівля палива та інше.

З цією метою колектив перейшов на скорочений робочий тиждень, розглядаються всі варіанти зі скорочення витрат, залучення додаткових фінансових ресурсів. Звернулися до кредиторів з проханням про перенесення термінів платежів на період відновлення роботи флоту.

Оскільки порти закриті, всі вантажі, які йшли через них, перенаправлені на залізницю в європейському напрямку. На станції Чоп, що має невелику пропускну здатність, зараз надлишок вантажів, які не встигають обробляти. Тому збитків зазнають не лише порти і судноплавні компанії, але і металургійні, гірничо-збагачувальні комбінати, кар'єри, шахти. Наші партнери, Смедеревський комбінат, на межі зупинки, оскільки сировина на нього надходила в основному по Дунаю, через Ізмаїл.

Льодова на Дунаї завдає серйозних економічних наслідків як для нашого міста і регіону, так і для всіх придунайських країн.