НАШЕ ЗАВДАННЯ - НАРОСТИТИ ДОСЯГНУТІ ТЕМПИ

   

Підсумки діяльності пароплавства в 2016 році – основна тема зустрічі голови Правління ПрАТ «УДП» Д.А. Барінова з представниками ЗМІ, яка відбулася напередодні Нового року.

Підводячи оперативні підсумки, Дмитро Анатолійович зупинився на об'єктивних причинах, які безпосередньо вплинули на результати роботи флоту. Так, на початку року через тривале мілководдя, що почалося ще в середині 2015 року, і неврожаю зернових обсяги перевезення річковим флотом становили 120-130 тис. тон на місяць. «Це на межі виживання, – зазначив керівник. Однак, починаючи з липня, коли покращилися навігаційні умови, активізувався зерновий ринок, інтенсифікувалися експортні перевезення рудних вантажів на металургійний комбінат Смедерево (Сербія), цей показник збільшився до 260-280 тис. тон на місяць, що дозволило збільшити обʼєм перевезень вантажів з 1 січня по 30 листопада 2016 року на 5,8% в порівнянні з попереднім роком.

В цілому за 2016 рік очікуваний обсяг вантажоперевезень річковим флотом УДП складе біля 2,5 млн. тон, а з урахуванням морського флоту – біля 2,8 млн. тон.

Зростання обсягів перевезень зумовило збільшення обсягу ремонту флоту. З 2016 року ця сума склала понад 65 млн. грн. УДП здійснює ремонт на власних базах – Кілійському СБСРЗ та Базі технічного обслуговування флоту, які сьогодні завантажені роботою на 100%, також УДП активно співпрацює з ізмаїльським заводом «Дунайсудносервіс». Зараз на Дунаї постійно працюють 30-32 каравани, що є найкращим результатом за багато минулих років. Необхідно ввести в експлуатацію ще мінімум п'ять караванів. Пароплавство відчуває гостру нестачу фахівців-судноремонтників, тому готове прийняти на роботу всіх, хто хоче і вміє працювати.

Вперше з 2005 року на КСБСРЗ УДП розпочато будівництво нового флоту для власних потреб – баржі типу SLG. Новий проект виконаний з урахуванням вимог Регістру судноплавства України з безпеки, екології та інших норм. Завершення робіт очікується до кінця січня.

Що стосується пасажирського флоту, то 2016 рік можна назвати роком повернення круїзних суден на дунайський туристичний ринок. Теплоходи «Молдавія» і «Україна» успішно працювали під фрахтом німецької компанії «BigXtra Touristik», яка входить до складу великої туристичної групи FTI з головним офісом в Мюнхені, що посідає на ринку туристичних компаній Німеччини друге місце. Судами виконані 46 семиденних рейсів Пассау - Будапешт - Пассау. В цілому протягом навігації перевезено 10 тис. туристів (включаючи теплохід «Євгеній Косяков»).

Слід зазначити, що в навігацію 2016 року пароплавство вперше самостійно займалося екскурсійним обслуговуванням пасажирів. На сьогодні узгоджено підписання контрактів на 2017 рік на відфрахтування теплоходів «Молдавія» і «Україна» з другої декади квітня до перших чисел листопада з тим же фрахтувальником. Крім того, за результатами успішної навігації 2016 року компанія «BigXtra» зацікавлена в роботі ще одного пасажирського судна пароплавства - «Дніпро». Крім основної програми планується також два експериментальних рейса Чорнавода - Русе - Будапешт - Відень - Пассау. Завдяки потужній рекламній кампанії на кожне судно вже продано по 10-12 рейсів, а це вже половина всієї навігації.

З урахуванням усього вищевикладеного очікується прибуток УДП за 2016 рік в розмірі близько 30 млн. грн. Пароплавство продовжує залишатися одним з бюджетоутворюючих підприємств Ізмаїла, за 2016 рік у бюджети різних рівнів та Пенсійного фонду було сплачено понад 70 млн. грн.

Аналізуючи підсумки останніх кількох років, Д.А. Барінов зазначив, що 2014-й був для пароплавства роком стабілізації, 2015-й – це рік розвитку і технічного переоснащення, а 2016 й – рік повернення флоту у власність України. В цьому році ми повернули з-під дворічного арешту морський теплохід «Татарбунари», а також оформили власність на 60 барж, які були побудовані в Австрії на умовах лізингу ще в радянські роки.

У числі знакових подій присвоєння колишньому теплоходу «Дніпропетровськ» імені заступника начальника Східного регіонального управління Держприкордонслужби України генерал-майора Ігоря Момота, який загинув в зоні АТО в 2014 році.

Дмитро Анатолійович Барінов позначив ключові завдання ПрАТ «УДП» на наступний рік. Це підтримка взятого темпу і позитивної динаміки зростання обсягів вантажоперевезення річковим флотом; продовження роботи з фрахтувальником круїзних суден пароплавства компанією «BigXtra», збереження позицій УДП на дунайському туристичному ринку; будівництво ще мінімум однієї баржі SLG згідно з програмою оновлення флоту; початок модернізації самохідного флоту з повною заміною силових енергетичних установок. У 2017 році на одному з штовхачів-двотисячників типу «Рига» - «Іванове» планується замінити двигуни на більш сучасні, що дозволить за рахунок зниження витрат на міжрейсовий ремонт і обслуговування, а також більш низького споживання палива значно підвищити економічну ефективність роботи теплохода.

Що стосується депутатської діяльності, Д.А. Барінов зазначив, що це командна робота, в якій повинно бути менше політики і більше нормальних господарських рішень. А на чолі – інтереси Ізмаїлу та його жителів.

Також Дмитро Анатолійович привітав усіх з наступаючим Новим роком і Різдвом Христовим, побажав, щоб в кожній родині було затишно і безпечно, Дунаю – не замерзнути, рідному Ізмаїлу – процвітати, а Одеській області – відновити свої позиції і стати першою серед регіонів України.