ПАСАЖИРСЬКА НАВІГАЦІЯ-2016: ПРАЦЮЄМО ПО-НОВОМУ

27 квітня від причалу морського вокзалу Ізмаїльського морського порту відшвартувався пасажирський теплохід «Україна» Українського Дунайського пароплавства. Як ми вже повідомляли, в цьому році будуть працювати всі чотири круїзні теплоходи ПрАТ «УДП» – «Волга» і «Дніпро» як готелі, а «Молдавія» та «Україна» будуть обслуговувати туристів на лінії Пассау-Будапешт-Пассау із заходженням до Відня та Братислави. Нагадаємо, що 2015 рік для пасажирського флоту УДП став провальним – в самий розпал круїзного сезону туроператор «Ніко-турс» оголосив про своє банкрутство і теплоходи «Україна» та «Молдавія» залишилися без роботи.

26 квітня відбувся діалог голови Правління ПрАТ «УДП» Дмитра Барінова та капітана теплохода «Україна» В'ячеслава Даютова з журналістами. Представників ЗМІ цікавили особливості круїзного сезону поточного року, технічний стан теплоходів, кадрова політика при наборі екіпажів, у тому числі реалізація оголошеної в минулому році в пароплавстві програми омолодження кадрів.

Дмитро Барінов повідомив, що навігація поточного року характеризується тим, що Українське Дунайське пароплавство вперше буде самостійно забезпечувати виконання туристичної програми, включаючи планування та забезпечення якісних екскурсій, а також трансфер до місця їх проведення. «На колектив покладена величезна відповідальність – як на екіпаж теплоходів, так і на фахівців управління пароплавства, – говорить Дмитро Анатолійович. – Ми зобов'язані впоратися, оскільки на карту поставлена доля наших круїзних теплоходів з кожним роком конкуренція на Дунаї зростає».

Як повідомив керівник пароплавства, вже продані квитки по жовтень, причому перші кілька круїзів зі 100-відсотковою заповнюваністю теплоходів «Україна» та «Молдавія». На період з другої половини липня і до кінця навігації продаж триває. Німецька туристична компанія «Бігстра» реалізує квитки на теплоходи УДП через телебачення, інтернет, у супермаркетах. «Бігстра» – найбільша туристична компанія, однак для неї робота на дунайському ринку є дебютом. Для «Бігстри», як і для Українського Дунайського пароплавства, репутація і позитивний результат дуже важливі.

Дмитро Барінов також прокоментував кадрову політику пароплавства щодо складу екіпажів пасажирських теплоходів:

У зв'язку з поставленими новими завданнями ми оновили склад екіпажів. Був проведений конкурс на вакансії директора круїзу. Нам вдалося залучити як професіоналів, так і фахівців-початківців, які протягом перших кілька рейсів набудуть досвіду, а потім продовжать роботу самостійно.

У нас триває розпочата в минулому році програма омолодження кадрів. Разом з екіпажами теплоходів «Молдавія» і «Україна» в рейс вирушили учні Ізмаїльського вищого професійного училища Київської державної академії водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного. Це 16 курсантів, які навчаються за спеціальностями матрос-моторист, бортпровідник, офіціант, кухар. Курсанти очікують набути професійних навичок і в подальшому отримати хорошу роботу. Ми, в свою чергу, сподіваємося, що молодь добре зарекомендують себе і в подальшому залишиться працювати в пароплавстві.

На прес-конференції було зазначено, що пасажирські теплоходи приступили до роботи у відмінному технічному стані. Цього року теплохід «Молдавія» пройшов доковий ремонт – поставили нові якісні гвинти, підводну частину борту екіпаж пофарбував власними силами. Основні об'єкти ремонту «Молдавії» та «України» – машинне відділення, пасажирська зона, каюти. У пасажирській зоні здійснено ремонт диванів, пофарбовано зовнішні палуби, настелено ковролан на прогулянкових палубах. Капітан теплохода «Україна» В'ячеслав Дають зауважив, що в основному ремонт виконувався силами екіпажів і фахівців бази техобслуговування флоту. У 2015 році на «Україні» була проведена заміна гвинтів. На обох теплоходах проведена заміна суднової АТС на цифрову. На вимогу турфірми також встановлено бездротовий інтернет з трьома точками доступу – на носі, кормі і у вестибюлі.

На жаль, в цьому році пасажирські судна ПрАТ «УДП» не зайдуть в дельту Дунаю. За інформацією заступника начальника ІФ ДП «АМПУ» Сергія Чебана, на адресу Адміністрації Ізмаїльського морського порту не заявлено жодного суднозаходу круїзних теплоходів. На думку Д.А. Барінова, Україна повинна розвивати інфраструктуру і туристичний продукт – без державної підтримки туристична галузь, а особливо круїзна, приречена на вимирання.