ПАСАЖИРСЬКУ НАВИГАЦІЮ-2016 ЗАВЕРШЕНО

26 жовтня завершив пасажирську навігацію-2016 теплохід «Молдавія». Настав час підбивати підсумки і готуватися до круїзного сезону наступного року. Вперше в цьому році УДП самостійно забезпечувало виконання всієї туристичної програми, в тому числі планування і забезпечення екскурсійної програми. У зв'язку з цим велика відповідальність була покладена на екіпажі суден, оскільки конкуренція на Дунаї з кожним роком зростає, і пасажирському флоту пароплавства треба було показати свої переваги.

Нововведення в навігацію-2016 проявилися вже на стадії реалізації путівок: німецька туристична компанія «Бігстра», яка зафрахтувала «Молдавію» і «Україну», здійснювала продаж турів через інтернет, телебачення, в супермаркетах. Теплохід «Молдавія» був також обраний для зйомок рекламного фільму телеканалу Sonnenklar TV для найбільшого туроператора FTI Group, чиїм структурним підрозділом є «Бігстра».

Новою була також організація харчування на судах - його вартість увійшла в фрахтову ставку і здійснювалася за системою «все включено». Крім їжі туристам пропонувалися безкоштовні напої. Окрім того, здійснювалася їх продаж в барах, користувалася попитом продукція в кіосках, вельми затребуваною виявилася послуга масажу. Обслуговуючому персоналу роботи додалося, тому присутність на борту практикантів Ізмаїльського вищого професійного училища КДАВТ ім. гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного стала суттєвою підмогою.

У перший рейс «Молдавія» вийшла 24 квітня, максимально підготовленою до прийому туристів. У міжнавігаційний період на теплоході було здійснено доковий ремонт - поставлені нові якісні гвинти, підводну частину корпусу екіпаж пофарбував своїми силами. У пасажирській зоні виконаний ремонт диванів, пофарбовано зовнішні палуби, настелений ковролан на прогулянкових палубах. Для зручності пасажирів встановлений бездротовий інтернет в носовому барі, кормі і вестибюлі.

За сезон-2016 «Молдавія» виконала 24 рейси за маршрутом Пассау - Будапешт - Пассау: 22 за затвердженим розкладом і ще два - за окремим договором з турфірмою «Бігстра». Попит туристів виявився настільки великий, що були розпродані і додаткові рейси. Завантаження було високим з самого початку: близько 160 осіб за рейс. Як зазначив капітан С.А. Алдошкін, деякі з них купували тури по 3-4 рази, настільки їм подобалися програма круїзу і обслуговування. Головні переваги пасажирського флоту УДП - доглянуте судно, широка внутрішня палуба, наявність відкритих прогулянкових палуб і кормового бару з хорошим оглядом, а також відмінний сервіс, який забезпечує обслуговуючий персонал, різноманітність і висока якість приготованих страв.

Добрі результати роботи показав також теплохід «Україна», який виконав 22 рейси за розкладом. Максимальна кількість туристів, перевезених за рейс, - 167 осіб, але і в інші рейси завантаження було повним.

Високу оцінку за свою роботу отримали практиканти, прийняті з ІВПУ відповідно до програми омолодження кадрів в пароплавстві. Вони відмінно влилися в екіпаж, до роботи ставилися сумлінно і відповідально, закріплюючи на практиці теоретичну базу, отриману в училищі, «схоплювали все на льоту», за оцінкою капітана. Набувши досвіду, підміняли штатних працівників.

Як зазначила начальник відділу експлуатації пасажирського флоту М.І. Слащова, є також гостра необхідність в зростанні і висунення комскладу - штурманів і механіків. В першу чергу це стосується висунення старших помічників капітана на посади капітанів, оскільки практично немає змінних капітанів для пасажирських суден.

Добре відпрацювали в цю навігацію і директора круїзів. На «Молдавії» це Наталя Суспіцина, яка володіє великим досвідом роботи з німецькими туристами в турфірмах «Трансокеан» і «Ніко-турс», і Марина Атанасова, на «Україні» - Олександр Кеніг. Екскурсійні програми в портах заходу реалізовувалися успішно - туристи залишилися задоволені організацією і екскурсійним супроводом, підбором гідів, трансфером.

Навігацію «Молдавія» закінчила на «відмінно». За відгуками туристів на провідному незалежному туристичному порталі «HolidayCheck» судно отримало рейтинг 97% - найвищий серед усіх. У «Бігстрі», яка вперше вийшла на дунайський круїзний ринок, залишилися дуже задоволені цим фактом, оскільки не очікували такого високого результату і такої кількості позитивних відгуків. Проте, зазначила начальник ОЕПФ М.І. Слащова, до навігації 2017 року треба підходити з урахуванням економії засобів і вийти на кількісний склад екіпажу 60 осіб (зараз 69).

Після повернення в Ізмаїл на судах була проведена ревізія їх технічного стану, облік поломок, недоліків, побажань туристів і складено їх перелік. 1 листопада на борту «Молдавії» пройшла нарада з технічних питань за участю начальника відділу експлуатації пасажирського флоту М.І. Слащової, заступника голови Правління з технічних питань А.С. Гармаша, капітана теплохода «Молдавія» С.А. Алдошкіна, суперінтенданта техслужби А.В. Стеценко, керівника фірми «Жоснік» В.М. Жосана, членів екіпажів, на якому були визначені першочергові роботи у осінньо-зимовий період. Так, на «Молдавії» потрібні часткова заміна дерев'яного покриття на палубі, заміна килимового покриття в ресторані, на сонячній палубі, настилка ковролана в коридорах, завершення обробки одного з санвузлів, ремонт меблів в пасажирських каютах, а також частково - на камбузі. Необхідний також міжрейсовий профілактичний ремонт механізмів машинного відділення. Приблизно такий же обсяг робіт передбачається і на теплоході «Україна».

Екіпаж задоволений результатами своєї роботи: спрацювали прибутково, без нарікань, залишившись флагманом пасажирського флоту УДП. С.А. Алдошкін подякував від імені екіпажу відділу експлуатації пасажирського флоту за успішну попередню договірну роботу з турфірмою «Бігстра», що забезпечило екіпажі суден роботою на всю навігацію. Він висловив надію, що навігація наступного року буде ще більш успішною. До слова, квитки на перші чотири рейси в 2017 році на «Молдавію» вже продані, майже реалізовані тури на початкові рейси «України».