СЬОГОДНІ НА ДУНАЇ (Станом на 8 лютого)

З точки зору навігаційної обстановки, у порівнянні з початком льодової кампанії, ситуація дещо покращилася – про це поінформував заступник голови Правління ПрАТ «УДП» з експлуатації флоту В.В. Запорожан.

Станом на 8 лютого поточного року відновлено рух суден на австрійській, словацькій, угорській та сербській (до порту Велико-Градіштє) ділянках, а також на болгарсько-румунсько-сербській ділянці від шлюзу «Джердап-1» до порту Русе, – зазначає Володимир Володимирович. – Рух здійснюється в умовах відсутності навігаційної обстановки і лише в денний час.

Нижче порту Русе в багатьох місцях є льодові перемички, особливо важка ситуація утворилася в районі 400 кілометра Дунаю, де зимувало шість караванів УДП з вантажами на Констанцу, тут стовідсотковий льодостава, торосистий лід товщиною до 1,5, а можливо, і більше метрів.

У зв'язку з різким скиданням води шлюзом «Джердап-1», йде інтенсивний підйом рівнів на Нижньому Дунаї, що призведе до зрушення льоду і некерованого руху караванів, що стоять на зимовідстої. Передбачаючи це, ми вживаємо всіх можливих заходів для мінімізації такої загрози, а саме: намагаємося проходити теплоходом «Николай Шолуденко», робити канали, за можливістю переставляти баржі з тим, щоб вал води і ця маса льоду зійшли без негативних наслідків для нашого флоту.

У зв'язку з оголошеною льодовою кампанією, ми як і раніше не здійснюємо вантажних операцій у портах Ізмаїл, Рені, крім того просто нікуди зніматися, оскільки є льодові перемички між Ізмаїлом і Рені, а також вище Рені та Браїли.

Тобто, незважаючи на відновлення руху флоту і вантажних операцій на тих ділянках, де це можливо, говорити про нормалізацію ситуації передчасно.

В умовах відсутності руху флоту, нормальної безперервної навігації, основним завданням адміністрація УДП вважало і продовжує вважати забезпечення життєдіяльності компанії, своєчасну виплату заробітної плати, оплату податків. Із задоволенням можу сказати, що по сьогоднішній день це завдання успішно виконується: без порушення термінів закрито аванс і зарплата січня, своєчасно оплачуються електроенергія, газ, необхідні бункерувальні операції, закупівля продовольства і постачання для екіпажів суден, які потрапили в льодовий полон, для того, щоб протриматися до відновлення роботи флоту в повному обсязі, є певний резерв фінансів.

Висловлюю подяку екіпажам суден, береговим працівникам, які, розуміючи складність ситуації, перейшли на скорочений графік роботи, пішли у відпустки без утримання.

Також хочу зазначити, що в цій непростій ситуації практично вся наша клієнтура пішла нам назустріч: ми отримали передоплати фрахту, що поповнило наші обігові кошти для здійснення необхідних платежів, по ряду витратних статей партнери погодилися на припинення платежів, що дозволило ці кошти зосередити на основних напрямках діяльності пароплавства в ситуації, що склалася.

Морський флот працює в стандартному режимі.

Зимовідстій і пов'язані з ним негативні наслідки не вплинули на темпи підготовки пасажирського флоту до майбутньої навігації. У частині пасажирського флоту із задоволенням хочу зазначити, що нам вдалося включити в пасажирську навігацію–2017 теплохід «Дніпро», який стояв без роботи з кінця 2013 року, ми не припиняємо зусиль забезпечити роботою і теплохід «Волга».

Отже чекаємо потепління у всіх сенсах цього слова.