СЬОГОДНІ НА ДУНАЇ СТАНДАРТНА ЛІТНЯ СИТУАЦІЯ

Так характеризує стан справ, що склався на даний момент на річці, заступник голови Правління ПрАТ «УДП» В.В. Запорожан.

Непроста ситуація в червні пов'язана з міжсезонням зернових вантажопотоків, – уточнює Володимир Володимирович. – Вкрай мало було пропозицій із зерна в кінці травня і початку червня. Зараз цей ринок трохи активізувався – вивозяться залишки врожаю минулого сезону. Ставки фрахту низькі, але ми працюємо, хоча і не з такою рентабельністю, з якою хотілося б.

У зв'язку зі спадом зернового ринку зменшився і обсяг відвантаження в червні. Якщо після відкриття навігації в кінці лютого середньомісячне відвантаження березня і квітня склало 240-250 тис. тонн, у травні – близько 210 тис. тонн, то в червні очікуємо відвантаження на рівні 160-170 тис. тонн.

Якщо говорити про фінансовий бік, не можу сказати, що ми задихаємося від відсутності коштів, але поки і не радіємо їх достатку. Значною мірою компанії допоміг взятий в «Укрексімбанку» кредит на 30 млн. грн. За рахунок цих коштів ми закрили ряд важливих позицій за нашими зобов'язаннями, в тому числі оплату дивідендів за 2016 рік. При цьому хочу зазначити, що, незважаючи на поточну складну фінансову ситуацію, пароплавство вже розпочало погашення цього кредиту.

Сьогодні, напередодні початку зернового сезону, на фінальній стадії погодження умов перевезень нового врожаю, здійснені перші фіксації угод на перевезення зерна за липень, є всі підстави вважати, що обсяги відвантаження з наступного місяця збільшаться, що ми знову подолаємо межу в 200 тис. тонн.

Звичайним для цієї пори року є початок мілководного періоду. На даний момент на Верхньому Дунаї рівні води низькі, а по Німеччині немає прохідних глибин, т/х «Зеленодольск» з двома секціями на Регенсбург простоює в районі Деггендорфу.

Що стосується пасажирського флоту, то нам вдалося подовжити навігацію теплохода «Дніпро» до кінця цього сезону. Таким чином, теплоходи «Молдавія», «Україна» та «Дніпро» відпрацюють повний пасажирський навігаційний період. Наступного тижня відбудуться переговори з фрахтувальником стосовно наступного року, є всі підстави вважати, що ці три судна будуть забезпечені роботою на всю навігацію. Щодо теплохода «Волга» – в стадії укладання контракт на частину сезону, але ми шукаємо партнерів для забезпечення судна роботою і на решту навігації. З огляду на те, що теплохід «Волга» три роки перебував поза експлуатацією, керівництвом пароплавства ухвалено рішення вже зараз розпочати його відновлення.

Усім відома ситуація із зіткненням теплоходів «Молдавія» та «Иркутск» в районі Естергома, Угорщина. Із задоволенням можу сказати, що домовленості, які були досягнуті зі судноверф'ю OSWAG з термінів аварійного ремонту «Молдавії» виконані. Судно залишило судноверф ОSWAG 5 червня, а наступного дня в порту Пассау прийняло на борт туристів. На жаль, чотири рейси довелося скасувати (а це фінансові втрати – ми не отримали фрахт), шість кают внаслідок аварії виведені з експлуатації і будуть відновлюватися у міжнавігаційний період, пасажиромісткість теплохода зменшилася на 7%, проте решта судна завантажена повністю. Також можу зазначити, що всі витрати, пов'язані з ремонтом судна, покриті страхуванням.

Наш біль – морський флот. Із семи суден, придатних до експлуатації, працюють чотири. Три судна ( «Татарбунары», «Килия», «Виана ду Каштелу») знаходяться в базовому порту у відстої. Можливість введення їх в експлуатацію буде обговорена наступного тижня під час зустрічей з потенційними фрахтівниками. Мушу зауважити, що перелік благонадійних фрахтувальників, на жаль, сьогодні не такий великий. При цьому великі негативні наслідки, до яких може привести експлуатація морського флоту ненадійними партнерами. У зв'язку з цим керівництво компанії іноді схильне до такої думки, що нехай судна краще стоять, ніж потрапляють до рук аферистів. На щастя, люди, які виявляють інтерес до наших суден, відносяться до категорії надійних, і я сподіваюся, нам вдасться знайти точки дотику, щоб названі судна не простоювали, а працювали.