ТМІ-4 ДОСТАВИВ КРАНИ ДО БЕРДЯНСЬКА

Минулого тижня спеціалізованим флотом УДП було проведено нестандартне перевезення: доставка двох портальних кранів «Альбатрос» з порту Рені до порту Бердянськ.

У Бердянському МТП кранове господарство не оновлювалося з часів СРСР. А оскільки порт Рені на даний час не працює на повну потужність, ренійці пішли назустріч проханням колег і передали з балансу на баланс два крани «Альбатрос», вантажопідйомність яких становить 20 тонн.

Основним підрядником робіт виступила компанія «Южмормонтаж». Її фахівцями було прийнято рішення про перевезення кранів у зібраному виді на понтоні ТМІ-4 Українського Дунайського пароплавства за маршрутом Ренійський порт - Дунай - Чорне море - Керченська протока - Азовське море - Бердянський порт. Буксирування здійснював морський буксир «Василь Франко».

Крани (один перебував на причалі, а другий - в тилу третього вантажного району) за тимчасовими напрямними були переміщені (закатані) на понтон і розкріплені для здійснення морського переходу. Така технологія перевезень (без розбирання кранів) була розроблена в «Южмормонтаж» у кінці 1990-х рр. і з тих пір успішно використовується. Її застосування в даному перевезенні стало можливим завдяки унікальним характеристикам понтона ТМІ-4.

Тривалість переходу з Рені до Бердяська з урахуванням штормових погодних умов і парусності вантажу склала 10 днів, що значно менше, якби крани були демонтовані на дрібні вузли, перевезені, а потім змонтовані на новому місці експлуатації. На даний момент крани вже встановлені на штатних підкранових шляхах і готуються для експлуатації з обробки вантажопотоку Бердянського морського порту. Понтон ТМІ-4 знаходиться на зворотному шляху до Ізмаїла.

- В організаційному і технологічному плані це складний вид перевезень, в яких спеціалізований флот УДП має непоганий досвід, - каже груповий інженер-диспетчер відділу експлуатації річкового флоту Олег Євгенович Корнієць. - Для них потрібна координація дій відразу декількох підрозділів пароплавства - служби експлуатації флоту, техслужби, проектно-конструкторського бюро (ПКБ), служби безпеки судноплавства. Проект перевезення було виконано фахівцями ПКБ УДП, яке завжди суттєво сприяє підготовці до перевезення негабаритних вантажів флотом УДП. Високий професійний рівень всіх задіяних служб пароплав

ства дозволив добре підготувати і виконати операцію.

До речі, ТМІ-4 - унікальний за своїм

типом і призначенням понтон, який використовується для перевезення не тільки портальних кранів, а й обладнання, і всіляких конструкцій для розробки нафтогазових родовищ у Каспійському морі, для перевезення негабаритних вантажів з дунайських портів на порти Чорного моря. Подібних суден на ринку небагато і вони затребувані на перевезеннях ріка-море. Понтон вантажопідйомністю 2300 тонн обладнаний дизельною силовою установкою, якірним пристроєм, ходовими вогнями, брагою для буксирування, автоматикою, що забезпечує баластування і безпеку плавання, пересування по річці за допомогою штовхача або буксира, при експлуатації у відкритому морі - за допомогою буксира. Його перевагою є і можливість здійснення вантажно-розвантажувальних робіт на не обладнаному узбережжі.