В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ КОМІСІЇ ОБГОВОРИЛИ ПРОБЛЕМИ СУДНОПЛАВСТВА НА ДУНАЇ

Як ми вже повідомляли, з 30 вересня по 3 жовтня у Белграді відбулася 60-а ювілейна Конференція директорів дунайських пароплавств. Учасники конференції ухвалили текст звернення до Європейської комісії та до Комісара з транспорту з приводу навігаційних умов плавання на р. Дунай, що погіршуються. У листі учасники конференції просять Єврокомісію розглянути питання про фінансування дунайського судноплавства та забезпечення безпеки судноплавства на лімітованих ділянках Дунаю.

22 жовтня 2015 р. у Брюсселі пройшла зустріч Генерального директора Секретаріату Дунайської комісії (ДК) Петара Маргіча із заступником голови кабінету Комісара Європейської комісії (ЄК) з транспорту Дезіре Ун і начальником відділу «Порти і внутрішнє судноплавство» DG MOVE Димитріосом Теологітісом.

Зустріч була присвячена розгляду цілого ряду актуальних проблем дунайського судноплавства, в тому числі критичній ситуації, що склалася на окремих ділянках Дунаю, а також подальшому розвитку співробітництва між Дунайською та Європейською комісіями.

Генеральний директор Секретаріату ДК проілюстрував складну ситуацію, що стосується судноплавства на р. Дунай. З огляду на відсутність утримання, низькі рівні води, що становлять лише 1,2 м замість оптимальних 2,5 м і призводять до обмежень за шириною фарватеру, створюють украй складну ситуацію для компаній, які працюють в галузі вантажних перевезень на річці. Будівництво лише кількох нових суден за останні 20 років, неприбуткові компанії утворюють несприятливу обстановку для подальшого розвитку Дунайського регіону. З іншого боку, круїзний туризм, з понад 170-ма працюючими пасажирськими суднами, зростає.

Петар Маргіч передав пакет листів операторів і компаній, в яких акцентується увага на вкрай складній ситуації. Особливо гостро ця проблема відчувається на німецькій ділянці Дунаю, на спільній румунсько-болгарській ділянці, де, в основному для болгарської ділянки, передбачені вельми незначні бюджетні кошти на утримання, а також на угорській ділянці, де фарватер залишався без уваги протягом тривалих періодів часу, що призвело до появи численних вузьких місць.

У той же час зростає потреба в хороших умовах судноплавства, наприклад, Грузія, будучи транзитною країною для вантажів з Китаю, почала брати участь у засіданнях Дунайської комісії як спостерігач.

Генеральний директор Секретаріату звернувся за політичною підтримкою Кабінету пані Булц. Пані Ун запевнила, що він може розраховувати на підтримку Комісії з політичної точки зору, а також з боку її служб. Це підтверджується організацією Комісією двох зустрічей міністрів з цього питання в червні 2012 р. і в грудні 2014 р., а також підписанням у липні 2015 р. Адміністративної угоди між Секретаріатом Дунайської комісії та DG MOVE, яка також приведе до виділення Комісією фінансування.

Ухвалено рішення про те, що пані Ун братиме участь у майбутніх засіданнях ДК з метою висловлення політичної підтримки Комісії. Пан Маргіч запропонував три проекти:

з питань інфраструктури, координації заходів з відновлення і утримання, також у контексті Адміністративної угоди;

проект з охорони суден, портів і самої ріки з урахуванням припливу іммігрантів. Служби Комісії сприятимуть у вигляді надання ноу-хау і зазначення можливих джерел фінансування з бюджету ЄС;

проект зі зниження адміністративних і практичних бар'єрів, зокрема у співпраці з митними органами прибережних держав, що переважно не входять до ЄС, а також координація можливостей бункерування на річці. Служби Комісії вкажуть на відповідні митні органи.

Обидві сторони погодилися продовжити конструктивні контакти і відстежувати можливості висловитися з вищезазначених питань на відповідних форумах.

З доповіді Секретаріату ДК.