В.В. ЗАПОРОЖАН: «СКАЗАТИ, ЩО ВСЕ НОРМАЛІЗУВАЛОСЯ, НЕ МОЖУ»

Так прокоментував поточний стан справ у пароплавстві заступник голови Правління з експлуатації флоту Володимир Володимирович Запорожан.

Причин тому кілька, – пояснює Володимир Володимирович. – Зокрема, після декількох десятиліть співпраці з банком «UniCredit Banc Austria» 18 травня ми отримали повідомлення про закриття рахунків УДП після 3 червня. Вважаю, дане повідомлення – чергова атака проти українського державного підприємства, яку ми зобов'язані відбити.

На сьогоднішній день ми знаходимося в процесі пошуку можливих варіантів вирішення цієї проблеми, в тому числі пролонгації дії тих рахунків пароплавства, які були в цьому банку, пошуку інших банків для відкриття нових рахунків тощо. Все вищевказане тягне за собою повну зміну фінансової схеми роботи судноплавної компанії, на що потрібен час, осмислення і досягнення необхідних для пароплавства результатів.

У частині стандартної експлуатаційної діяльності революційних змін, на жаль, не відбулося. Спостерігається деяке зростання обсягів перевезень за рахунок румунського напрямку, що позитивно з точки зору обсягів відвантаження, але не дає того ефекту, якого хотілося б з точки зору фінансів. Також дещо активізувався зерновий ринок, хоча ставки, пропоновані фрахтівниками, на даному етапі, до смішного низькі.

УДП готується до оплати дивідендів державі в розмірі близько 20 млн. грн. за підсумками 2015 року. Хоча і важко, але, сподіваюся, фінансові ресурси для цього знайдемо.

Пароплавство продовжує скорочення заборгованості з виплати інвалюти за періодами до 2012 року. Практично ми знаходимося на етапі закінчення розрахунків за старими боргами. Повністю закрито борг пароплавства перед Ізмаїльською філією АМПУ з дисбурментів 2010-2012 років. Нам вдається утримувати рівень кредиторської заборгованості, не допускати прострочень у виплаті заробітної плати та оплати податків.

Відносно морського флоту зазначу, що теплохід «Виана ду Каштелу», який більше двох місяців стояв під затриманням у порту Соуда (о. Крит), звільнений, судно прибуло в Ізмаїл. На даний час опрацьовуються питання з відфрахтування теплоходів «Килия» та «Виана ду Каштелу» новому фрахтувальнику. Всі чотири лінійних пасажирських теплоходи перебувають в експлуатації.

Стосовно прогнозів на майбутній період, знову ж таки, сказати, що все ясно, не можу. Попереду зерновий сезон 2016-2017 року, за яким думки УДП як судновласника і наших фрахтувальників щодо рівнів ставок розходяться, намагаємося їх зблизити.

Як і раніше, стабілізація вантажної бази залишається одним з актуальних завдань дня. У числі інших, не менш важливих завдань – введення в експлуатацію «Килии» та «Виана ду Каштелу», звільнення багатостраждального теплохода «Татарбунары» (за яким, незважаючи на майже дворічний простій під арештом, пароплавство продовжує отримувати фрахт), а також опрацювання контракту по пасажирським суднам на 2017 рік тощо. Тобто завдань дуже багато. Не заважали б нам їх вирішувати. Саме цього бажаю всій нашій компанії.