Замерзлий ДУНАЙ завдає збитків

На сьогоднішній день льодова ситуація на Дунаї залишається серйозною. Жодний караван на річці не рухається, весь флот зупинений внаслідок льодоставу. На австрійській та угорській ділянках робота також припинена через критично низькі рівні води.

Як розповів начальник відділу експлуатації річкового флоту О.В. Назаренко, з початку січня відвантаження річковим флотом склало 38 тис. тонн. За минулий тиждень було завантажено всього 4 тис. тонн в порту Констанца, а також, користуючись короткочасним потеплінням і підйомом води, проведені до Відня і вивантажені баржі, які стоять у Братиславі.

Прогноз погоди не на нашу користь: до кінця січня, а можливо до середини лютого прогнозуються переважно низькі температури повітря з короткочасним потеплінням, яке не зможе істотно вплинути на льодову обстановку. Тому з метою економії продуктів, питної води і постачання на минулому тижні керівництвом УДП було прийнято рішення евакуювати більшу частину екіпажів зі суден пароплавства, що знаходяться в рейсі. На сьогоднішній день з усіх суден знято 162 людини. На суднах, згідно зі свідоцтвом про мінімальну чисельність екіпажу, залишено по 5-6 осіб, які в надзвичайній ситуації зуміють оперативно зреагувати і забезпечити безпеку людей і суден. Зчальна вахта у деяких місцях стоянок організована таким чином, щоб одне судно могло забезпечити кілька інших електроживленням, для економії палива. Вахтові екіпажі забезпечені постачанням до середини лютого.

Дуже серйозною залишається ситуація на 409 км Дунаю, в районі порту Сілістра. Там утворився льодовий затор з торосами висотою до двох метрів, місцями дістає дна.

Несамохідний флот УДП, що знаходиться в базовому порту Ізмаїл, розставлений на зимування біля берега в районі 84-87 км Дунаю, організована охорона зчалів з берега, здійснюється контроль за його безпечною стоянкою, щодня контролюється наявність води у відсіках, осадка.

В акваторії порту Ізмаїл роботи з розбивання льоду продовжує теплохід «Кузьма Галкин». На румунській ділянці працює потужний криголамний буксир «Персей», який постійно розбиває лід і здійснює проводення морських суден через Сулину до порту Галац. Було б добре, зазначає О.В. Назаренко, якби в ситуації, що склалася, АМПУ виділила для роботи на Дунаї морський буксир льодового класу, який був би дуже гарною підмогою під час льодової кампанії, оскільки річкові буксири пароплавства льодового класу не мають.

Затяжна льодова кампанія вже завдала нашому підприємству негативних економічних наслідків. За інформацією планово-економічного відділу, за період з початку січня ПрАТ «УДП» зазнало близько 8 млн. грн. збитків і недоотримало 7 млн. 700 тис. грн. прибутку.